Xantyp

Keizer Karelstraat 4

Open van maandag tot vrijdag: van 11.30u tot 22u

Jarenlang een schitterende Gentse frituur maar sinds de vorige uitbaters om God-weet-welke reden het centrum uitvluchtten richting de Zwijnaardsesteenweg (Emily’s frituur) veel van haar pluimen verloren. Xantyp is nog steeds degelijk en Keizer Karel was nogal een sjarel. Serieus.


Frituur Xantyp, Keizer Karelstraat, Gent

De frituur heeft haar regels.

  	  	Sterke punten:  	Geen echte zwakke punten.  	Zwakke punten:  	Geen echte sterke punten.


De Keizer Karelstraat vanuit de lucht. En iedereen gezellig in zijn eigen huisje.

Share

14 Responses to “Xantyp”


  1. 1 Jeroen June 2, 2010 at 12:12 pm

    Eindelijk hebben jullie de site waar ik al jaren van droom…

    Xantyp, ten tijde van Geert & Caroline, onovertrefbaar inderdaad. Maar nog steeds 3 sterren waard denk ik!!!

    Frietoloog wat smaak betreft vind ik super. Er hangt echter soms een grimmige sfeer daar (cliënteel mischien?) die ik niet altijd smaak.

    Filip heb ik jarenlang héél goed gevonden (ik kom er al ongeveer 12 jaar ondertussen, van toen ik nog op het secundair zat). Laatste twee maal werd ik er echter misselijk. Hygiëne lijkt me soms ook aan de lage kant.

    Dulle Friet vind ik ook onnoemelijk slecht! Jullie verwoorden het goed: kartonnen frieten.

    Voor mij persoonlijk heeft Frituur Sint-Jacobs meer sterren dan Bij Jozef (Vrijdagsmarkt). Sinds de nieuwe (Turkse) eigenaars doet Frituur Sint-Jacobs het heel goed. Je krijgt méér waar voor je geld, en de frietjes smaken mischien nog beter. Ik ben ook al bij Frituur Nancy geweest. Best wel OK, maar een beetje ‘gewoontjes’ vond ik. Zelfde niveau als Bij Jozef voor mij. Maar dan verkies ik ook nog Frituur Sint Jacobs hierboven. Xantyp moet zeker niet onderdoen voor Bij Jozef en Nancy immers.

    De Frietketel vind ik schromelijk overschat. Frietjes in ossewit vind ik toch nog altijd beter. Ik vind (wel al 2 jaar geleden dat ik er nog kwam) dat de frietjes er ook een bepaald ‘karton’ gehalte hebben.

  2. 2 SveN June 2, 2010 at 1:43 pm

    Ik ging jarenlang met veel plezier naar Xantyp maar nu zet ik er geen voet meer binnen. De frieten zijn SLECHT en de bediening een ramp. De rekening is vaak fout en je ziet de uitbaters gewoon staan sukkelen. Vorige eigenaar Geert heeft nog een tijdje meegeholpen maar zijn opleiding heeft weinig opgebracht. Jammer.
    Deze beoordeling kan gerust wat kritischer!

    (p.s. ook hier: povere fotokwaliteit voor een blog met potentieel!)

    • 3 jessica November 9, 2011 at 3:30 pm

      De frieten zijn niet slecht, en ik spreek alleen maar lof over de bediening. Ze brengen het zelf naar je tafel! En Het is een heel vriendelijk koppel. Ik ben al vele keren geweest an heb nog nooit een foute rekening gehad. Sukkelen doen ze zeker niet! Plus, je kunt er broodjes krijgen ook!

  3. 4 Jonas June 2, 2010 at 3:36 pm

    Hey

    Geert en Caroline houden nu frituur Emily’s open in de Zwijnaardsesteenweg 153. Eén van de redenen van deze verhuis was omdat ze een pand zochten waar ze ook kunnen overnachten, zeker na de geboorte van hun dochter Emily.

    De frietjes hier zijn uitstekend btw🙂

  4. 5 jeroen July 22, 2010 at 9:36 am

    xantyp is nog altijd kwaliteit! de bediening vind ik uitermate goed en vriendelijk! er was inderdaad wel een overgangsperiode waarbij de uitbaters nog aan het zoeken waren. toen waren de frieten inderdaad wat minder. maar ze zijn er intussentijd heel erg op vooruit gegaan.

    ook in extreme situaties zoals de gentse feesten krijg ik nog altijd dezelfde kwaliteit. dit terwijl ze bij filip bijvoorbeeld nauwelijks doorbakken zijn tijdens de gentse feesten.

    ik vind de frieten zeker niet slechter dan voordien, meer nog, ze behoren tot mijn favoriete.onterechte commentaar hier van sven imho.

  5. 6 Nathalie January 29, 2011 at 5:34 am

    Zweetvoetjes zul je snuiven in de Xantyp.
    Heerlijke kees, dag en nacht onder je neusje.
    Enjoy !

  6. 7 Foxdie July 3, 2011 at 8:09 am

    Vroeger waren dit lekkere frieten (zal trouwens Emily’s frituur ook keer moeten proberen, wist niet dat ze een nieuw frietkot begonnen waren..) om rustig op te eten rechtover het frietkot aan het Belgacom gebouw, nu vind ik ze nog lekker, minder dan voordien maar zeker te doen.. Nu zijn het Turkse uitbaters ofzo zeker?

    Nuja voor mij komt het in eerste instantie aan op de frietketel.. Als ze dan nog goed vet gebruiken en goed frieten kunnen bakken zouden het toch wel goede moeten zijn :p Ik eet al heel mijn leven veel frieten en vind dat mijn smaak in frieten ‘verfijnd’ is, zoals wijnkenners het zouden zeggen, en ben dus ook heel streng als het aankomt op goede frieten.. Filipke aant Vleeshuis, ‘t Punkzakje daarnaast, en de Friet Lounge, dat zijn de enige 3 frietkoten die ik echt lekker vind.. Xantyp en de Turken aan St jacobs vallen ook goed mee.. Verder vind ik de frieten van ‘t Smulderken in Gentbrugge ook heel lekker

    • 8 jessica November 9, 2011 at 3:32 pm

      mhm, waarom legt iedereen steeds de nadruk op het feit dat ze turken zijn? .. turke uitbaters? turken vallen goed mee?
      Zeg dan gewoon de nieuwe uitbaters..

  7. 9 eddy January 24, 2015 at 12:40 pm

    Ze zijn super!!! de bediening is tof ze brengen het naar je tafel en ze zijn echt nie aan het sukkelen doe normaal het zijn echte toffe mensen de frietjes smaken lekker en de hamburger omg zot lekker !!!!!!!!!!

  8. 10 eddy dirk January 24, 2015 at 12:41 pm

    Ze zijn super!!! de bediening is tof ze brengen het naar je tafel en ze zijn echt nie aan het sukkelen doe normaal het zijn echte toffe mensen de frietjes smaken lekker en de hamburger omg zot lekker !!!!!!!!!!

  9. 11 monica April 7, 2015 at 8:40 am

    een frituur waar we bijna wekelijks gaan , zeer goede frieten , niet zo van die slappe frieten , en van 1 groot bakje kun je met 2 eten want als de bakjes overvol zitten doen ze er nog wat extra scheppen frieten op. vlees is ook heel vers . als ik bv een cervela vraag is die mooi roze en niet gelijk in somige frituren donker roze en uitgedroogd. en ze moeten ook nooit cervelas in de microgolf ontdooien gelijk ik al een paar keer gezien heb ik een andere frituur.
    nu ik erover denk , deze middag ga ik er zeker weer halen daar ;D

  10. 12 building business credit fast November 3, 2015 at 12:53 pm

    Excellent site you have got here.. It’s hard to find
    high quality writing like yours these days. I
    honestly appreciate individuals like you!
    Take care!!


  1. 1 Nog 47 dagen tot de Gentse Feesten 2010 en ik eet gewoon frietjes. « De weblog van S- Trackback on May 31, 2010 at 11:04 am
  2. 2 Emily’s frituur « De populairste frituren van Gent Trackback on May 31, 2010 at 3:31 pm

Leave a Reply

Recent beoordeelde frituren

Frituur Watersportbaan (Watersportbaan)

Frituur Dampoort (Dampoort)

't Blauw Kotje (Kortrijksesteenweg)

Frituur Danny (Brugsesteenweg)

Emily's frituur (Zwijnaardsesteenweg)

Facebook-group

Frietjes van de Frituur (Hermans lacht)

Geelbruin (Man Bijt Hond)

Blog Stats

  • 367,603 visitors since May 2010

