Bij Filip

Pensmarkt

Open naargelang er volk is in het centrum

Omdat wij het nooit zo poëtisch kunnen uitdrukken als Rony Coekaerts:

filip is een brave jongen.
hij doet wat hij kan.
ik kijk vol bewondering naar wat hij uit dat kotteke krijgt.
maar maakt er nu niet de beste frieten van gent van.

Dat is gesproken! Deftige frieten aan een krankzinnige lage prijs. En de Gentse folklore krijgt u er zomaar bij. Wat is volgens u de link tussen Rita van studentencafé De Salamander en Filip van frituur Bij Filip?

Frituur Bij Filip, Groentenmarkt, Gent

Het frietvet van Frituur Bij Filip bruist in de borrelende kern van het midden van het centrum van Gent.

 	Smaak frieten	**  	Prijs		€  	Charme		***  	Mogelijkheid eten ter plaatse: 1 overdekte staanplaats  	Sterke punten:  	Deftige frieten en frituursnacks aan een belachelijk lage prijs.  	Gezapiger Gents dan deze friturist en zijn vaste klanten maken ze ze niet meer.  	In de kern van het midden van het centrum van Gent.  	Zwakke punten:  	Charmante aanpak maar soms op het randje van onverzorgd.


Groentenmarkt en omgeving.

Share

9 Responses to “Bij Filip”


  1. 1 giles November 13, 2010 at 10:11 pm

    bestefilip

    maandag 15/11 komen we weer langs bij jou frietkotje
    speciaal van oostende
    om je fenomenaal lekkere frietjes te genieten

    groetjes en tot maandag

  2. 2 Foxdie July 3, 2011 at 7:44 am

    Filipke maakt de beste friete van Gent! Ging er al toen ik nog een kind was en toen was het altijd een speciale gelegenheid voor mij om de beste friete van Gent te kunne eten :p Ik kom verschillende frietkoten tegen op de weg naar Filipke, maar toch maak ik liever de omweg voor de beste frieten :p

    Filipke is ne meester in frieten bakken.. Ik hoop al jaren dat hij goe oud wordt en da frietkot lang uitbaat, den dag da Filipke dermee stopt ga ne serieuze zwarte dag zijn voor frietlovers..

  3. 3 cees August 22, 2011 at 8:26 pm

    Frituur Philip ,kijk dat is nu wat de toeristen en mensen die in Gent wonen of werken zoeken .
    Goed ,degelijk,lekker,verzorgt,en gewoon nog normaal van prijs,maar boven al kan je je een kriek lachen .
    Ik raad echt iedereen aan om gewoon in de meest vreemde taal van waar ook ter wereld daar frieten te bestellen .
    Je zal zien dat wat je besteld krijgt en goed ook ,maar kijk dan ook even goed naar de verbaasde uitdrukking op Phillip zijn gezicht alleen dat is al een atractie en een bezoek waard .

  4. 4 cees August 22, 2011 at 8:45 pm

    Frituur Philip on the Groente marked in Gent thas wat the people are searcing,if you are a toerist ,you working in Gent or you living there it dosn’t mather .
    This is a litle Gents bisnius what the people of the world are looking for .
    The frence frise are verry tasty even al the food that he make and for a verry good price .
    But if you like the comic fact order specialy in your one langiuest and look on the supriced expresion of his face who always want to help you .

  5. 5 Giles December 9, 2012 at 8:16 pm

    Beste filip ondertussen zijn we al vaak weer langs uw frietkot geweest om de weergaloze gele staven die u bakt te savoureren . Oh my god ik smaak ze weer,van cleve en karmeliet dito hertog jan restoos zouden beter in de lering komen bij jou om eens eindelijk goddelijke voeding te prestenteren.
    Kortom ge zijt de max, we komen snel terug, ook den lucas de genteneir die nu in oostende woont komt speciaal voor uw marchandise. Wij ook trouwens ,morgen maandag al. Groeten van den dzjaailz.

  6. 6 helga January 19, 2013 at 10:29 pm

    Ik woon nu (als ras echte Gentse) al enkele jaren in het buitenland maar elke keer ik eens mijn Gent kom bezoeken, MOET Ik een pak frieten me mayonaise hebben van Bij Filip!
    sorry, maar voor mij zijn DIT de beste frieten van Gent❤

  7. 7 Djaailz September 10, 2015 at 5:41 pm

    Beste Filip, hier den tantiest van Oostende alias den djaailz,we zijn weer langs uw frituur geweest.en twas weer koekenbak,superrrrrrrrrrrrr goed.
    Ge zijt den besten .beste friet niet alleen van Gent ,maar van heel Europa.
    Veronique en Ralph die van Canada komt ,vinden dat ook. Tot zaterdag bij tvierwerk misschien. En nu ……bakken man.binkort brengen weheel leger gasten mee voor de friet.echte frietkenners. Sleurt mor aa kiezen in.👍🎶❤️

  8. 8 Dzjaailz January 30, 2016 at 7:53 pm

    Dear Filip
    We zitten hier samen met Luc van Gent.we gaan zo snel mogelijk terugkomen om de beste frieten van de wereld te eten, ook de groeten van mijn moeder die meekomt voor een frikadelletje met friet en mayonaise.
    Ge zijt een superknul met de beste friet ter wereld,allee me moeder zegt dat toch.maar enfin tis waar.tot binkort.
    Den djaailz


  1. 1 Nog 47 dagen tot de Gentse Feesten 2010 en ik eet gewoon frietjes. « De weblog van S- Trackback on May 31, 2010 at 11:04 am

Leave a Reply

Recent beoordeelde frituren

Frituur Watersportbaan (Watersportbaan)

Frituur Dampoort (Dampoort)

't Blauw Kotje (Kortrijksesteenweg)

Frituur Danny (Brugsesteenweg)

Emily's frituur (Zwijnaardsesteenweg)

Facebook-group

Frietjes van de Frituur (Hermans lacht)

Geelbruin (Man Bijt Hond)

Blog Stats

  • 367,603 visitors since May 2010

